about me

Monday, November 17, 2008

tak nak sedey2....

Semester baru menjelang tibe..pelajar2 perubatan hanye smpt bercuti untuk beberapa hari je(oops..seminggu lbey r jgk)

'kenapa rase mcm xde semangat je ni?'keluhku sendiri...laluku luahkan perasaanku ini kpd shbt2 ku dgn hrpn mereka akan memberi kata2 semangat kpdku..aku mmg ske dgr kata2 semangat ni..tp,frankly speaking,bukan sume kata2 semangat akan tersemat di dalam hati ini..mungkin hnye kata2 semangat yg unik bagiku akan mendapat tmpt di hati ini..

tibe2 n kdg2 rase sedih...di sebalik gelak tawaku bersama rakan2..sebenarnye tiade sape tahu hati ini menangis..da banjir pun...

bile aku sedih,ni adalah antara perkara2 yg akan aku lakukan:

>aku akn menangis tanpa menghiraukan tpt,masa dan keadaan...mase aku nangis,aku akn berusaha sedaya upaya supaya tdk mengeluarkan suara dan paling pnting berusaha menahan hingus ini dari terus mengalir dan menyembunyikan hidungku yg cpt merah klau aku da start nk nangis..air mata ku biarkn ia mengalir dgn bebasnye...(ish,ape ni..tu pun nk gtau..)

>aku akan membisu tnpa seribu kata(dgn hrpn dpt mencari ketenangan dgn bermuhasabah dan mengenang kembali mechanism yg menyebabkan diri ini sedih)
>aku akn elakkan diri ini dari melihat movie yg sdey,mndengar lagu yg sdey dan pergi ke tpt2 yg sdey..

>aku akn cube ketawa wpun org akan ckp kt aku,...`apsal bdk ni asyik ketawa je..x kelakar pn..'haha..as long as org x ckp aku gile...
tp,mmg btul..ble kte ketawa,kite dpt lupe sbntr saat2 yg menyedihkan..klau susah sgt,jgnla pkse2..x baik utk kesihatan...cubelah ketawa seikhlas hati anda....

>aku akn pegi jln2..tgk kt awan,langit,laut...em,mmg best...rindunyer pemandangan laut kt kampung halamanku..huhu...

>aku akn cube gmbirakan hati ini dgn cara buat org len gembira...mmg suatu nikmat wpun anda sdg alami keperitan pd wktu tu...(cubela..mmg kite akn rase lega sket...esp,ble org tu ckp kt anda..`time kasih kerana kata2 anda..time kasih krn wat sy rs lega sket' or yg sewaktu dgnnya...isk2,...terharu r plak...T_T\

dan byk lagi bnde yg kite ley wat sebenarnyer...tp,aku masih ingat kata2 ibuku..`yah,jgn sedih2,ye anakku..kite kne bersyukur dgn ape yg kite dpt or kite ade..kite perlu ingat ade lg org yg lbey susah dari kite..'
n i still remember wut my sister told me when i'm in depress once..`yah,u've to have strong reason to cry..dun cry..k?we r always here to support u..'

dan sekarang setiap kali aku nk nangis,aku akn limitkn ms utkku menangis..contohnye,aku nk sdey n nangis puas2 utk ari ni..esk aku nk gmbira..
we hv to limit our sadness..(like wut prof dr muhaya shared wit us..)

tapi,klau kite nk nangis ms kite berdoa kepadaNya,nangislah...insyaAllah,ble kite berdoa smbil menangis,kite akn rase dkt sgt dgn Allah...:)Allah suke tgk hmbaNya merayu2 kpdNya dan menangis kpdNya.


doa La Tahzan:

"Aku berlindung daripadaMu dari perasaan sedih dan gelisah..dan aku berlindung dariMu dari kemalasan dan kelemahan...dan aku berlindung dariMu dari sifat pengecut dan bakhil dan aku berlindung dariMu dari cengkaman hutang dan penindasan orang....









4 comments:

ainmusa said...

ingat~my room is always open for u~hehe

marmasri said...

hehe...is it?

eD said...

Sad is part of life. Nothing to be ashamed of, nothing to be proud of. Kalau dah lama tak sedih, rasa dull la plak. Hidup asyik happy je. Macam bukan manusia plak, takde emosi lain.

...I'm a weirdo. :-/

Skira edo's said...

btol2.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...