about me

Tuesday, February 23, 2010

jika kau dan aku......


Salam...

Terbaca satu post dari saudara Muhammad Arrabe' ....sungguh menyentuh hati...
Mari sama-sama mencari ketenangan hati :)

~ jika kau berasa lelah & tak berdaya dari usaha yg seperti sia2..
ALLAH tahu betapa kuat kau sudah berusaha..

~ketika kau sudah menangis sekian lama & hatimu masih terasa pedih..
ALLAH sudah menghitung air matamu..

~jika kau fikir bahawa hidupmu sedang menunggu sesuatu & waktu berlalu begitu sahaja..
ALLAH sedang menunggu bersama-samamu..

~ketika kau berasa sendirian & teman-teman tiada dsampingmu,
ALLAH sentiasa ada dsisimu..

~jika kau fikir bahawa kau sudah berusaha sesungguhnya & tak tahu apa hendak dilakukan,
ALLAH mempunyai jawapannya.

~ketika segalanya menjadì sesuatu yang tak masuk akal dan kau merasa amat tertekan,
ALLAH bsamamu utk menenangkn mu,

~jika kau tiba-tiba dapat mlihat jejak-jejak harapan,
sebenarnya ALLAH sedang berbisik kepadamu,

~ketika sesuatu berjalan lancar dan kau ingin mengucapkan syukur,
ALLAH sudah pun memberkatimu,

~jika sesuatu yg indah terjadi dan kau dpenuhi ketakjuban,
ALLAH akan tersenyum padamu,

~ketika kau memiliki tujuan untuk dipenuhi dan mimpi untuk dgapai,
ALLAH sedang membuka matamu dan memanggilmu dgn namamu...


renung-renungkan....dan selamat beramal...(nada prof izzi yg comel :D)


Subhanallah......nilah salah satu cara memperoleh ketenangan hati...dengan melihat dan menghayati alam semesta yg indah ciptaan Illahi...
(hehe...nasib bek sempat snap gmbr awan ni....) i love dis! ^__^

6 comments:

cik sapphire said...

sapphire like this!!

sedey jer baca..
:(

Dia selalu dekat ngn kita kan..

marmasri said...

huhuhu.....yup...:)

sebab Dia x pernah lupakan kite...so,kite pun kenala ingat Allah selalu...^__^

jgn sdey2 ye kak nielam cyg...be happy! ^ ^

Siti Umairah Hamid said...

prof izzi memang comel!! heheh..sori mar, lari topik

marmasri said...

huhu..yup...sgt comel..:D

umai,jom study osce O&G!! hehehe~

Siti Umairah Hamid said...

chaiyok!!

akubukanpuitis said...

hehe...suke awan tuh!!! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...